Näin päättyy siis aivojen MRI:n lausunto: "Löydös on normaali." Ainoastaan epäselväksi minulle jäi se, onko normaalia, että ylipäätään on löydös. Vai onko se löydös ne aivot?!

Lisäksi aivoissani on normaali takakuoppa, säännölliset ponskulmat, normaalisti avautuvat porukset, kapeat ja sirot ventrikkelit, normaalit retrobulbaaritilat (siis mun aivoissa on joku retrobaari????), tavallinen kallonpohjan anatomia ja HYVIN ILMASTOIDUT LOKEROSTOT!!!!! (Eli tyhjää täynnä että viima vaan käy vai???) Niin ja onhan mulla vielä intaktit keskiviivan rakenteet ja normaali hypofyysi. Eikö ole hienoa?! Ei mitkä tahansa aivot.

Mitä minun aivoissani ei ole. No ei ainakaan löydöksiä supratentoriaalisesti aivoaineessa, ei myöskään poikkeavia meningeaalisia tai ekstra-aksiaalisia löydöksiä. Myöskään rakenneanomalioita, parenkyymimuutoksia tai atrofiaa aivoissani ei ole. Ei totisesti.

Perjantaina on puhelinaika neurologille eikä minulla ole tänäänäkän ollut migreenikohtausta! Entistä oudompaa. Mitä ilmeisimmin en kuitenkaan siis ole kuolemassa aivokasvaimen aiheuttamiin vaurioihin enkä ehkä mihinkään muuhunkaan juuri tällä erää :-).

Niin ja hintaahan tälle hienolle tiedolle ei tullut kuin 600 euroa josta ystävämme kansaneläkelaitos maksoi vajaat 300e. Huh! Samaan hintaan sain kaupanpäälle ainakin yhdeksänkymmentä eri vinkkelistä otettua kuvaa omista aivoistani :-D.