Mulle alka suoraan sanottuna riittää. Mun kesälomarahat oli laskettu pitkältä ajalta väärin ja maksan niitä nyt palkastani yli 800 euroa takaisin. Lisäksi mun lomat oli laskettu väärin. Sen sijaan että pidin viime syyskuussa kaksi viikkoa lomaa vasta kun kaikki muut olivat lomailleet, olisin voinut pitää lähes täyden kesäloman. Ja tämän puurtamisen päälle työpaikan virkavalinnat tuli ja meni -sivusuun. Kaksi kuukautta sitten valmistuneet tyttöset veivät virat ja kaikki mun kanssa samalla koulutuspohjalla olevat jäi rannalle ruikuttamaan. Pätevyys piti olla samanarvoinen ja mulla eniten meidän työpaikalta työkokemusta. Että näin. Ei ole voimia edes valittaa. En vaan jaksa. Kunhan vuodatan ja katkeroidun. Mulla on stressi.

Menin myöskin tekemään sen virheen, että mittasin töissä verenpaineeni. Lukioaikanahan se oli koholla, mutta on nyt pysynyt vuosia kunnossa. Ehkä se silloin oli siis vaan jotain väliaikaista. Mutta nyt taas. Alapaineet lähes sata. Nuorella ihmisellä ja vielä beetasalpaajat käytössä migreenin estämiseksi. Nyt kun vaan huomenna jaksaisi niin syytä olisi lähteä työterveyshoitajalle. Tarkoitus on jäädä pian lepolomalle jos muu ei auta. Niin, sanoi äiti mitä vaan. Ei tästä näin mitään tule, pää kipeänä, paineet korkealla ja koko ajan väsyneenä. Ja joka kerta töihin mennessä se vaan kertaantuu.

Varmaan ei tämän jälkeen tarvitse kertoa tuliko haastattelun seurauksena virkaa. Ei tullut ei. Eikä tule.Epätoivoista. Nyt se on vaan taas reipastuttava. Ei kun lenkille kymmenen kakkapussin kanssa, luita ylensyöneen Emman kanssa. On sekin hullu. Varmaan kärsii omistajistaan jotka ajaa sen hulluuden partaalle. Eikä raukka edes tiedä paremmasta.